среда, 14. октобар 2015.

GROZNICA KONCERTNE VEČERI

O najambicioznijoj rokenrol turneji svih vremena


Met Belami je „Mjuz.”

Čast Kristoferu Volstenholmu (bas) i Dominiku Hauardu (bubanj), ali u britanskoj rokenrol trojci se zna ko svira, a ko dodaje instrumente. Tridesetsedmogodišnji multiinstrumentalista rodom iz Kembridža osnovna je pokretačka snaga iza muzike, teksta, aranžmana i kompletnog identiteta možda i najvećeg benda u svetu trenutno.

Da, najvećeg.

Kako drugačije nazvati sastav koji rasprodaje hale od po 30.000 ljudi za par dana i koji u svakom većem gradu u Evropi mora da zakaže od četiri do šest koncerata u tim i takvim halama ne bi li zadovoljio apetite svojih fanova koji žele da ih vide uživo na njihovoj aktuelnoj „Drones” turneji?

Dobar deo te reputacije izgrađen je na staromodni način: pakleno dobro usviranim živim nastupima i velikim hitovima na nosačima zvuka milionskih tiraža. Tu se „Mjuz” i ne razlikuju preterano od svojih prethodnika, bendova poput „U2”, „Queen”, „R.E.M.” ili „Depeche Mode.”

Ono što razdvaja britanske savremenike kolosa nekih starih, dobrih vremena je sam koncept predstojeće turneje koji je ujedno i drugi deo „krivca” za potpunu histeriju na elektronskim blagajnama diljem svetskih internet servera.

„Drones world tour 2016” biće sve samo ne obična rokenrol turneja i to ide na dušu upravu samom Belamiju.

Čega se to dosetio taj „ludi naučnik” skriven iza brda gitara, klavira i procesora za glas, a čega već nisu legende pre njega?

Svi bendovi ovoga sveta svoj vizuelni identitet i samu produkciju na turnejama prilagođavaju materijalu koji je na albumu.

Ali, ne i Belami.

Mjuz su prvi mejstrim megapopularni bend na svetu koji je čitav album prilagodio turneji.

Naime, naziv, tema i socijalno-politička kritika modernog sveta spakovana u omot albuma „Drones” („Bespilotne letelice”) pristekao je iz koncepta same turneje koji je sam frontmen osmislio pre samog rada na albumu.

Prvo su stigli dronovi, a tek potom stihovi i note.


To se osetilo i na prvo slušanje inače izrazito konceptualnog albuma sa veoma malo radio-friendly hitova tako karakterističnih za pozni „Mjuz”. Ako izuzmemo rifovski zarazni „Psycho”, ostatak albuma je manje ili više naporan za slušanje, prepun muzičkih eksperimenata i kao sečivo oštrih lirika uperenih protiv pre svega američke i zapadnjačke spoljne politike zasnovane na upotrebi bespilotnih letelica protiv (ne)realnih neprijatelja udaljenih hiljadama kilometara daleko.

Belamijeve gitare bešnje su nego ikada, naslanjajući se na primordijalni zvuk „Mejdena”, ostajući do kraja nosača zvuka skrivene iza mnogobrojnih ditorzija i efekata, baš kao i sami vokali. A kada se na sve to dodaju i krajnje opskurni spotovi za „Dead inside”, „Mercy” i naslovnu simfoniju kakofonije „Reapers””, dolazi se do vrlo jasnog zaključka kako je jedan tako komercijalni bend sebi mogao da dozvoli luksuz da na vrhuncu karijere izbaci jedan tako za širu publiku neslušljiv album.

„Dronovi” zapravo i nisu album. „Dronovi” su sama turneja.

I to njih ukupno 16. Šesnaest operativnih bespilotnih letelica. Koje će leteti tokom samog koncerta snimajući publiku i to prenoseći na ogromne video bimove na samoj bini. Bini koja će biti kružnog oblika, bez „mrtvog ugla” čak i za najudaljenijeg gledaoca.

Gledaoca koji će biti svedok vrhunca samovoajerizma modernog društva. Gledaoca koji će konstantno biti sniman i prenošen drugim gledaocima. Gledaoca koji će time u bukvalnom smislu te reči postati deo samog koncerta.

Spektakularnog koncerta. Sa najambicioznije rokenrol turneje ikada. Koja će (za sada) nama najbliže prići 9. maja 2016 u Gradskoj hali u Beču u kojoj  će i  potpisnik ovih redova naoružan punim baterijama i praznim memorijskim karticama fotoaparata čekati u redu da postane deo jednog sasvim novog, do sada neviđenog umetničkog koncepta u rokenrolu.

„Drones” turneje grupe „Mjuz”.


SLIČNE TEME:
M(J)UZE
ŽIVOT POČINJE U PEDESETOJ
NAMERNO PRISTUPAČNE MEMORIJE
DEPEŠ MAŠINA

Нема коментара:

Постави коментар