O malobrojnim mladim glumicama vrednim pomena
Do pre samo
nekoliko godina, situacija po pitanju novih kvalitetnih glumica u Holivudu bila
je više nego mračna. Ako se izuzme vanvremenska Meril Strip, sa scene su lagano počele da silaze dive rođene na
prelazu šezdesetih i sedamdesetih (Kidman, Blanšet, Koneli, Vots), dok je
generacija posle njih (Svonk, Kotiljar, Teron, Vinslet) po dobijenom priznanju
počela da „krstari” ka mirnijoj četvrtoj deceniji života. Vakum što je nastupio
posle njih pretio je da se pretvori u crnu rupu mediokriteta raznoranih
Johansonovih, Najtlijevih, Zifridovih i Kendrikovih.
Pa ipak, nije sve tako crno...
Za to su se
pobrinule malobrojne gracije koje su različitim putevima stigli do fokusa
javnosti. Među njima nema neke koja se izdvaja kao vanserijski kalibar, ali to
su i dalje vrlo dobre glumice. Krenimo od iskusnijih ka mlađima.
Lansirao ju
je TV hit „Dawson's creek”, a u svet filma je uplovila u velikom stilu, preko „oskarovske”
nominacije za sporednu žensku ulogu u „Brokeback mountain”. Dobiće ih još
ukupno dve, vrlo uspešno kombinujući vrhunsku („Shutter island”) i nezavisnu
produkciju („My week with Marilyn”, „Blue Valentine”). Mišel Vilijams (1980) najnagrađivanija je od naših mladih nada, ali
i dalje nije uspela da pobedi biologiju i dospe u aleju velikana Akademije pre
četrdesete, uprkos vrlo zahtevnim dramskim ulogama. Držimo joj palčeve da to
što pre učini.
Umetnički
filmovi, pa onda komercijala. Utabana staza kojom su mnogi glumci srednje i
mlađe generacije uspešno hodili u prethodne dve decenije. Jedan od tih hodača
je i Keri Maligen (1984), prepoznata
u nezavisnim ostvarenjima „An education”, „Drive” i „Shame”, na glavnu scenu
zakoračila je lani sa „Great Gatsby” i to ne preterano uspešno. Keri je u ovom
trenutku definitivno na raskrnici, kada treba da pokaže ima li kalibar za
velike uloge i laureate ili će zauvek ostati samo simpatičan devojčurak dečijeg
lica i korektna epizodistkinja.
Imala je
početak karijere iz snova. Još kao tinejdžer zaludela je svet svojom
harizmatičnom interpretacijom u komediji „Juno”, da bi momentalno zatim uletela
pravo u rad sa Nolanom na „Inception”. Elen
Pejdž (1987) još raste i formira se kao glumica i to čini snimajući „indi”
ostvarenja poput „Hard candy”, koja će joj omogućiti više vremena i prostora na
platnu. Ovaj neobičan razvojni put može doneti i neočekivane rezultate. Nadamo
se, (ne)očekivano dobre.
Dugo je
Holivud čekao na jednu pravu mladu komičarku, možda još od Ane Faris i njenog
besmrtnog serijala „Scary movie”. Naslednica je konačno na vidiku. Ema Stoun (1988) do nominacija za
„zlatnog dečaka” stiže slično kao i Pejdžova, preko sjajne uloge u tinejdžerskoj
intelektualnoj komedijici „Easy A”. Svoj potencijal da nas nasmeje pokazala je
i u „Zombieland” i „Movie 43”, dok je prvo pravo veliko vatreno krštenje
predstavljalo i fijasko („Gangster squad”), ali nam je pružilo priliku da je na
velikom platnu vidimo i kao femme fatale. Jedina prava dramska uloga bila je u
„The help”, u kojoj ipak šou kradu crnkinje. Kako joj glavninu filmografije i
dalje čine većinski romantične komedije, vreme pravog dokazivanja tek je pred
njom.
Zaludela je
kao Hermiona čitav svet serijalom filmova o Hariju Poteru, snimila ih ukupno
sedam, ali i odrasla u međuvremenu. Ema
Votson (1990) stiže nam iz Velike Britanije i počinje da se hvata u koštac
sa ozbiljnijim temama, i to, kao po nepisanom pravilu, najpre u art filmovima.
„The perks of being a wallflower” i „My week with Marilyn” joj ukrštaju puteve
sa takođe perspektivnim kolegama njenog uzrasta i samo najavljuju ozbiljne
kapacitete za zahtevnije i dramske uloge.
Pored ove
četiri gracije, još jedna im se može pridružiti u godinama koje slede, iako je
već starija od većine pobrojanih. Upoznali smo je kao „Trinaesticu”, hladnu
biseksualku u najboljoj dramskoj seriji ovog veka, „House M.D.” i ostali
zatečeni njenom hipnotišućom fizičkom pojavom na ekranu. Olivija Vajld (1984) nije gubila previše vremena, te se prvo okrenula
komercijalnim ostvarenjima („Cowboys and aliens”, „Tron: Legacy”, „People like
us”), da bi tek ovih dana pomalo trapavo zagazila i u vode nezavisne produkcije
sa „Drinking buddies”. U svakom slučaju, treba joj pružiti šansu da pokaže šta i
koliko zapravo ume.
Spisak se ne
završava samo na ovih šest dama, biće ih sigurno još, a ko zna, možda godine
pred nama kriju neku novu besmrtnicu i konačnu naslednicu najveće glumice svih
vremena, Meril Strip.
Нема коментара:
Постави коментар